środa, 14 listopada 2012

Ciasto w butelce.


Pomysł ten bardzo mi się spodobał. 
Znalazłam go w internecie.
Składniki na szybkie ciasto zamknięte w szklanej butli lub słoiku :)
Świetny pomysł na prezent, nawet dla osoby, która nie umie piec...
Zawartość butelki wystarczy wsypać do miski i wymieszać z jajkami, masłem i maślanką.
Proste, prawda?


zdjęcie z internetu

Przepis oryginalny znalazłam tu. 
Ciacho, nazwane tu szybkim chlebem, bardzo nam smakowało.
Spróbujcie je upiec lub zapakować dla kogoś w butelkę :) Polecam!





Składniki: (keksówka  35x11cm)
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżeczka sody 
  • 1 łyżka cynamonu lub przyprawy do piernika
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich
  • 1/2 szklanki groszków czekoladowych ( chocolate chips) 
Ponadto:
  • 1 i 1/2 szklanki maślanki
  •  2 duże jajka
  • 1/4 kostki roztopionego masła
Suche składniki wsypujemy do miski. Pamiętamy, żeby przesiać mąkę, cukier puder. W drugiej misce mieszamy maślankę z jajkami i roztopionym, przestudzonym masłem. Mokre składniki wlewamy do suchych. Mieszamy dokładnie. Keksówkę smarujemy masłem i posypujemy mąką, wlewamy ciasto. Pieczemy ok.50 minut w 180 stopniach. 
Oczywiście do butelki czy słoja dajemy tylko suche składniki. Zrobiłam sporą ilość tych butelek, więc podpowiem Wam proporcje w jakich wsypuję składniki:
1. 150 ml płatków owsianych (odmierzam szklanką z podziałką)
2. 10-12 łyżek mąki (wsypujemy do mąki sól, proszek do pieczenia i sód)
3. Cukier brązowy (cały)
4. Cukier puder (cały)
5. Cynamon.
6. Reszta płatków owsianych.
7. Pozostała część mąki.
8. Groszki czekoladowe (mieści mi się zazwyczaj mniejsza ilość niż pół szklanki)
9. Posiekane orzechy (mieści mi się zazwyczaj mniejsza ilość niż pół szklanki)

Zajrzyjcie koniecznie też TU, zamieściłam tam kilka wskazówek.
Oraz TU, znajdziecie tam gotowy szablon do wydrukowania naklejek na ciasto w butelce.



 Smacznego! 

38 komentarzy:

  1. No przyznam, że nigdy nie wpadłabym na taki pomysł. Oryginalne :) A ciasto wygląda pysznie. Lekko wilgotne, jak lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja! Już widzę minę osoby obdarowanej takim prezentem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne :) Super pomysł na prezent świąteczny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały pomysł :) Już wiem co zapakuje cioci na mikołajki na prezent :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też kilka osób takim prezentem obdaruję :)

      Usuń
  5. Anonimowy14/11/12

    fajnie się prezentuje w tej butelce, przedni pomysł

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale super pomysł!
    A ta butelka jeśli mogę zapytać to gdzie kupiona?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :)
      Zdjęcie pochodzi ze strony, na której tej pomysł podpatrzyłam.
      Z moich obliczeń wynika, że to musi być słój lub butelka 0,7l lub 1l. Myślę, że kilka fajnych butelek znajdziemy na półkach z sokami( np. http://mnz.pl/produkty/dr-witt-napoj-multwitamina/ )
      Musimy pamiętać, że otwór butelki musi być wystarczająco szeroki.

      Usuń
    2. update: w butelkę o,7 l nie zmieści się, ale litrowa zda egzamin

      Usuń
  7. bardzo fajny pomysł! baaardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. fantastyczny pomysł ! jestem zachwycona:) ! Na pewno znajdzie u mnie zastosowanie..ach ! jak mi się podoba!:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że ten pomysł przypadł tak bardzo do gustu...:)
      Pozdrawiam również.

      Usuń
  9. Doskonały pomysł. Aleś wyszukała!!!Brawo:)I muzyczka w tle. No fajnie....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za miłe słowa...pozdrawiam imienniczkę :)

      Usuń
  10. Super pomysłowe, a przecież nadchodzą święta :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  11. co racja to racja Basiu :)
    Pozdrawiam również.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny pomysł! Przepięknie wygląda taki prezent. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny pomysł!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny pomysł!:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasto genialne, pomysł fantastyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny pomysł na prezent:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam!
    Zostałaś u mnie nominowana.
    Liebster Blog
    Dołącz do zabawy.
    Zapraszam.
    Anka

    OdpowiedzUsuń
  18. Ładny pomysł : ) taki <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawy pomysł :)i jak ładnie się prezentuje takie ciasto w butelce :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Anonimowy18/12/13

    czy zamiast tych groszków czekoladowych można dac pokrojoną w drobną kostke czekolade mleczną?:) I co napisac z tyłu na etykiecie jako dokonczenie przepisu?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można dać czekoladę...
      http://thesimplethingsbyme.blogspot.ie/2013/11/ciasto-w-butelce-sodki-prezent.html
      Pod tym linkiem znajdziesz etykiety gotowe do druku i gotowy przepis rozpisany w punktach :) W razie problemów z wydrukowaniem etykiet proszę do mnie napisać i podać swój adres email, wyślę je w innym formacie. Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za komentarz.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly