poniedziałek, 28 stycznia 2013

Ciasto na pierogi. Najlepsze.

Ciasto na pierogi...Wiele domów i wiele przepisów. Mi zawsze lepienie pierogów kojarzyło się z brudną od mąki kuchnią i blatami ulepionymi ciastem, które trzeba skrobać po skończeniu pracy...Aż pewnego dnia sięgnęłam po TEN przepis i polubiłam lepienie pierogów. Ciasto jest elastyczne, mięciutkie, śmiało mogę powiedzieć: BEZPROBLEMOWE. Ja rozwałkowuję je cieniutko, wtedy smakuje nam najlepiej. Dobrze się mrozi i przechowuje...
No same achy i ochy :) Koniecznie wypróbujcie ten przepis!


  • Składniki: (na ok. 90 pierogów, wszystko zależy jakiej wielkości pierogi będziecie robić)
  • 1kg mąki pszennej
  • 0,5 l ciepłej wody ( woda nie powinna być za gorąca, bo to spowoduje,że ciasto będzie szybko wysychało i porobią się grudki)
  • pół łyżeczki soli
  • 4 łyżki oleju
Mąkę przesiać do dużej miski, dodać sól, olej i ciepłą! wodę. Wszystko dobrze wymieszać, najpierw w misce a później  na blacie wyrobić elastyczne ciasto. Ciasto praktycznie nie wymaga dosypywania mąki. Ja zazwyczaj ciasto dzielę na trzy części, kolejno wałkuję i wycinam kółka. Resztę ciasta przykrywam ściereczką, żeby nie wyschło. Farsz to dowolność całkowita, na co macie tylko ochotę. Smacznego!







4 komentarze:

  1. Piękne te Twoje pierogi.
    Mój przepis podobny.Ja od lat robię z gorącą wodą i trzymam w torbie foliowej. Jest mięciutkie do końca.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja kiedyś robiłam z wrzątkiem ,ale po wielu próbach w tym przepisie podkreślam, że najlepsze ciasto wyszło mi po użyciu ciepłej (letniej) wody. Pozdrawiam również.

      Usuń
  2. Gorąca woda do zaparzenia mąki do pierogów to podstawa. Ja robilam ostatnio ciasto z jednym jajkiem i było ok:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja właśnie zaznaczam, że to ma być ciepła woda (nie mocno gorąca). Po wypróbowaniu wielu temperatur wody stwierdzam, że ciasto jest bardziej elastyczne i nie wysycha. Nie robią się takie skorupki na nim. Z jajkiem też wiele osób robi :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly