wtorek, 11 lutego 2014

Chleb pszenny z nasionami chia i babką płesznik. Najprostszy.

Ten chleb uda się każdemu, gwarantuję :)  Wszystko wystarczy zamieszać łyżką. W oryginalnym przepisie jest kminek, którego nie lubię, więc dodałam nasiona chia oraz nasiona babki płesznik. Można dodać ulubionych ziół i przypraw. Ja następnym razem spróbuję upiec z ziołami prowansalskimi. A sam smak chleba zaskoczył mnie pozytywnie. Smakuje tak, jak chleb robiony na zakwasie, jest wilgotny, z chrupiącą skórką. Długo świeży, a i później można go stostować. Polecam!

źródło: tutaj
Składniki (1 bochenek, keksówka 23x11cm)

  • 250 g mąki pszennej
  • 25 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka dowolnych przypraw ( ja dałam nasiona chia i babkę płesznik)
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • 1 szklanka letniej wody (250 ml)
1. Mąkę przesiać, dodać sól, płatki owsiane i ulubione przyprawy. 
2. Zrobić wgłębienie, wkruszyć tam drożdże, dodać cukier i zalać wszystko ciepłą wodą. Delikatnie wymieszać, przykryć i odstawić na chwilę, żeby drożdże zaczęły pracować (ok.15 minut).
3. Następnie wymieszać wszystko dokładnie łyżką, ponownie przykryć i odstawić na na 1/2 godziny.
4. Ponownie wymieszać łyżką i przełożyć ciasto do keksówki, którą wcześniej należy wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Zostawić jeszcze na chwilę do wyrastania.
5. Piekarnik nagrzać do 200 stopni i piec chleb ok. 1 godziny. 
Smacznego!


2 komentarze:

  1. Anonimowy11/2/14

    a jakich innych przypraw mogę użyć? Nie mam nasion chia i tej babki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można dodać łyżkę ziół prowansalskich, może pomieszać odrobinę chili, majeranku i rozmarynu? Dodaj to, co lubisz :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly