środa, 24 czerwca 2015

Ciastka z czekoladą i masłem orzechowym.

Ulubione ciastka dzieci. Z drobinkami czekolady, kruche i chrupiące. Ja zrobiłam je nieduże, ale możecie uformować dużo większe, coś na kształt amerykańskich cookies. Słodka niespodzianka dla wszystkich, którzy rozpoczynają wakacje :)

Składniki: (przepis z "Moich wypieków")

  • ok. 300 g masła orzechowego
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 60 g masła w temp. pokojowej
  • 1 szklanka brązowego cukru
  • 2 duże jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (można pominąć)
  • 240 g groszków czekoladowych (chocolate chips) lub posiekanej drobno czekolady gorzkiej lub mlecznej
1. Masło orzechowe, zwykłe masło i cukier utrzeć w misce. 
2. Dodawać kolejno jajka, ciągle mieszając.
3. Dodać ekstrakt z wanilii i zmiksować, tylko do wymieszania się składników.
4. Mąkę przesiać i wymieszać z sodą. Dodać do masy maślanej i zmiksować. Na koniec wmieszać delikatnie drobinki czekolady. 
5. Formować kulki ( ja zrobiłam wielkości dużego orzecha włoskiego), układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Kulki lekko spłaszczyć. Piec w temp. 180 stopni przez 13-15 minut, do lekkiego zbrązowienia. Wystudzić na kratce. Smacznego!


2 komentarze:

Dziękuję za komentarz.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly